I’m Katharina, founder of heiter magazine, a bilingual lifestyle collective that is all about finding joy in the small things in life. heiter is German for cheerful and that feeling is exactly what I would like to communicate with my content.

I am originally from Austria but spent most of my twenties in the UK to study Media & Communication and work in the fashion industry. Two years ago a new job brought my husband Ben, our border collie Rock & I to Germany.  I love art, photography, playing with words and coffee. Next to my creative work, I try to reconnect with nature, explore new places and discover #heitermoments in everyday life.

Over the next months I am looking to share different aspects of a heiter lifestyle, interview emerging businesses as well as creatives and collaborate with like-minded people. Hope you’ll enjoy the journey with me.

Katharina x

……………………………………………………………………………………………………………………………

Mein Name ist Katharina. Vor gut zwei Jahren habe ich heiter magazine gegründet, ein zweisprachiges Lifestyle-Magazin, bei dem Freude an den kleinen Dingen im Leben im Vordergrund steht. Heiterkeit ist das Gefühl, das ich mit meinen Inhalten erwecken möchte.

Ich komme ursprünglich aus Österreich, den Großteil meiner Zwanziger habe ich allerdings in Großbritannien verbracht, um Medien & Kommunikation zu studieren und in der Modeindustrie zu arbeiten. Vor fast zwei Jahren hat es meinen Mann Ben, unseren Collie Rock und mich nach Deutschland verschlagen, wo wir jetzt arbeiten und leben. Meine Leidenschaft gehört der Kunst, Fotografie, Wortspielen und Kaffee. Außerhalb meiner kreativen Arbeit genieße ich Zeit in der Natur, ich erkunde neue Orte und bin auf der Suche nach #heitermoments im alltäglichen Leben.

In den nächsten Monaten habe ich es mir zum Ziel gesetzt, unterschiedliche Aspekte eines heiteren Lebensstils zu teilen, aufstrebende, nachhaltige und kreative Unternehmen zu interviewen und mit Menschen zusammen zu arbeiten, die im Einklang mit der heiter-Philosophie stehen. Ich hoffe, ihr habt dabei genauso viel Freude wie ich.

Katharina x

IMG_4718.JPG

 

The images on the heiter website as well as the heiter social media accounts are owned by me unless I state otherwise. If you would like to use any of them please share a link back to heitermagazine.com and credit me. If you would like to use the images for anything else, please contact me on hello@heitermagazine.com